neděle 29. prosince 2013

Sušené zeleninové krekry

V poslední době na blog dost peču.:/ Místo abych pekla něco pořádného a mohla se tím chlubit na blogu. Uvidíme, jak to bude dál a snad mě potravinová múza zas brzy políbí a já budu mít chuť něco tvořit. Tuhle dobrotu jsem dělala už před časem, kdy mě zeleninovými krekry inspirovaly holky z Herbáře. Tenhle pořad se opravdu moc povedl a já jen zavidím proč nejsem tak vtipná, štíhlá jako ony a co všechno bych chtěla s bylinkami zkusit. Ale o tom až jindy. Na zeleninové krekry jsem si vzpoměla teď před Silvestrem. Kdy si jimi můžete ozvláštnit silvestrovské menu, třeba místo brambůrků. Dobře se bavte a hezky slavte.
Potřebujeme na cca 1 plech:
2 lžíce chia semínek jako pojivo (použít lze i lněné semnínko)
2 lžíce slunečnicových semínek
2 hrnky nastrouhané mrkve
1/2 hrnku kys. zelí
1 menší cibule
kari
sůl

Postup:
Mrkev, cibuli, zelí, sluneč.semínka a chia semínka dáme do mixéru a pořádně rozmixujeme. Zakápneme citrónem a ochutíme kari a solí nebo jiným kořením podle libosti. Směs zbavíme přebytečné vody, aby se nám rychleji krekry sušily. Lžičkou tvoříme placičky, které sušíme v troubě na pečícím papíře při nízké teplotě několik hodin nebo použijeme sušičku na ovoce. Tenhle recept je dost univerzální. Množství si můžete měnit podle libosti a to samé s ingrediencemi. Nebo zkusit krekry podle Lindy a Káči.

3 komentáře:

  1. S tím zelím to zní lákavě, zajímavé je to sušení :) lněná semínka mi nikdy takovýten pojivý nebo pudinkový efekt neudělají, asi jdu na to špatně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší je právě to lněné semínko rozmixovat si myslim.

      Vymazat