sobota 26. ledna 2013

Mandlové máslo





Mandlové máslo rovná se moje nová závislost.
Mažu si ho na třeba na chleba nebo přidávám do smoothie. Recept zde.



Mandlové máslo seženete v obchodech zdravé výživy nebo jsem ho viděla myslím v DM.
Pokud si chcete udělat, ale své máslo, tak není nic jednoduššího.

Já jsem použila:
2 balíčky neloupaných mandlí (asi 200g) - když použijete mandle loupané nebo půl na půl, tak je chuť jemnější
trochu oleje(já použila slunečnicový)
trochu medu - podle chuti
špetka soli


Postup:
Rozehřejeme troubu na 200 ° C
Mandle pečeme na sucho
Necháme je tam několik minut než se zbarví dohněda.
Po vyjmutí je necháme vychladnout.
Poté už je jen nasypeme do mixéru a hodně dlouho mixujeme, takže si dávejte trošku pauzu, ať mixér neodděláte:)
Až se směs začne pojit  a vypadá asi jako na obrázku níž, tak přidáme zbylé ingredience. A znovu chvilku mixujeme.
Já jsem to dělala od oka. Aby máslo nebylo moc hutné ani moc tekuté. To samé s medem, záleží jak sladké nebo nesladké máslo chcete mít.
 A finální podoba. Nevypadá to úplně vábně, ale chutná dobře. Skladujeme v lednici.







6 komentářů:

  1. vypadá dost dobře! :)
    celozrnné pečivo s banánem, to je mňamka!

    OdpovědětVymazat
  2. ňam ňam, momentálně ulítám na arašídovém :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímalo by ě jak to madlové mléko chutná :) musím to vyzkoušet:)
    máš skvělý blog !:) jsem tvoje nová followerka :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímalo by mě, jak ho skladuješ (lednice, pokojová teplota) a jak dlouho ti vydrží (jestli se nekazí) :) Díky za info :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za dotaz:) Skladuju v lednici raději a vydrží mi tak 14 dní, do té doby ho stihnu sníst. Ale myslím, že v lednici by vydržel ještě dýl, ale raději bych ho do těch 14 dní snědla. Když se to přidá do koší, na chleba s banánem, tak je za chvilku fuč.

      Vymazat