úterý 17. září 2013

Flapjack s avokádem a čokoládou

Mám ráda kupovaný flapjack, ale není to zrovna nejlevnější pochutina, tak jsem se rozhodla zkusit si ho udělat doma. Hledala jsem na českých stránkách, zahraničních a našla docela dost podobných variant. Jen se lišilo ovoce nebo máslo s olejem. Ale to bych nebyla já, abych si to zas neupravila podle sebe, takže jsem zkusila zas místo másla milé avokádo, a i když samochvála smrdí, tak se povedlo. Od té doby jsem to zkoušela 2 krát, jednou mojí variantu a jednou podle internetu. Chutnaly obě. Tak nechám na vás, co vyzkoušíte.

1. Flapjack s avokádem a čokoládou - moje varianta
Suroviny:
150g ovesných vloček
1 zralé avokádo
50g drcených oříšků
50g rozinek
30g strouhaného kokosu
trochu oleje
2 hořké čokolády
2 lžíce třtinového cukru a 1 lžíce agávového sirupu

Postup:
V míse smícháme ovesné vločky, drcené oříšky, rozinky a strouhaný kokos. Přidáme rozmačkané avokádo a vytvoříme směs, která bude držet pohromadě. Popř. můžeme přidat pro lepší pojení ještě trochu oleje. Na závěr ochutíme cukrem a sirupem. Pro mě to bylo sladké dost, někdo by třeba snesl víc.

Vzniklou směs vrstvíme do formiček, já jsem dost lžičkou tlačila, aby se mi to při vyklápění nerozsypalo. Nebo můžete nalít na malý plech a péct vcelku. Dáme péct na cca 20 při mírné teplotě, než to zezlátne. Poté vyjmeme, polejeme roztátou čokoládou a necháme vychladnout, vyklopíme a jíme.


2. Flapjack s čokoládou - původní recept
Suroviny:
110g másla
40g cukru
2 lžíce medu
175g ovesných vloček
50g rozinek
150g čokolády


Postup: 
Do hrnce vložíme máslo, med a cukr a na mírném ohni mícháme než směs roztaje. Poté přidáme rozinky a ovesné vločky. Promícháme. Nalejeme na pekáč nebo plníme formičky. Pak už je postup stejný. Dáme péct na cca 20 při mírné teplotě, než to zezlátne. Poté vyjmeme, polejeme roztátou čokoládou a necháme vychladnout.


8 komentářů:

  1. děkuji moc za recept, já flapjacky miluji od dob, kdy sem byla v Anglii, tam to prodávali v takových pikslách, jak od kilového jogurtu a flapjack rozdrobený do bílého jogurtu byla luxusní snídaně nebo svačinka, takže s avokádem by to mohlo být taky hodně dobré;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. k tomu sledování...já to moc s blogerem neumím:) ale když chci sledovat něčí blog, tak si zkopíruji jeho adresu do svého seznamu četby, jinak nevím, jak se to dá udělat, abych měla přímo na blogu něco jako "sledovat", teď sem si tam přidala něco jako "followers" ale to bych si asi musela udělat google plus ne?

      Vymazat
  2. do formiček by mě dát nenapadly:)) supr!

    OdpovědětVymazat
  3. no ňam! ty vypadají perfektně!

    OdpovědětVymazat
  4. Mohu se zeptat, jak dlouho vydží flap jack s avokádem při pokojové teplotě? Nebo raději do lednice? Díky

    OdpovědětVymazat
  5. Jasně, že se můžeš ptát:) Já ho měla den venku, pak jsem ho dala raději uskladnila v krabičce do ledničky. I kvůli té čokoládě. Ale myslím, že by venku pár dní taky vydržel.

    OdpovědětVymazat