neděle 22. září 2013

Sušená rajčata

U nás se teď suší skoro všechno. Od hub až po mátu. Ale ještě nikdy jsem nezkoušela sušit rajčata. Sušená rajčata v těstovinách, salátech nebo s masem mám docela ráda. I když někdy mi příjdou moc přesolené, tak jsem si zkusila vytvořit vlastní jen mírně osolené. Nebo je solit ani nemusíte. A chuťově jsou velmi dobré. Jako mínus bych ale zmínila délku sušení. Podle sušičky by tahle dobrota měla být hotová za 8-10h, ale skutečnost byla taková, že to trvalo 16h než to mělo podobu sušenho rajčete a ještě jsem je nechávala doschnout volně. Ale teď už postup.

Potřebujeme:
Libovolné množství rajčat. Lepší jsou asi cherry rajčata na schnutí.
Já použila asi kilo cherry rajčat a mám z toho jednu sklenici.
Sůl mořskou nebo obyč

Postup:
Rajčata rozpůlíme a vydlabeme dužinu, kterou pak můžeme použít na nějakou rajčatovou omáčku. Nedoporučuji dužinu nechávat, tím by se vám sušení značně prodloužilo. Mírně posolíme(nebo vůbec) a rozprostřeme na suš.plochu.
Já jsem sušila v sušičce na ovoce, ale na internetu najdete i jiné postupy třeba v troubě na slunci apod.
Po dosušení nasypeme do sklenice a skladujeme v ledničce. Někdo dává přednost sušeným rajčatům v oleji.
K sušeným rajčatům ve sklenici přidáme česnek, pepř nebo jiné bylinky a přelejeme horkým olivovým olejem. To je taky dobrota. A vydržet by to mělo až půl roku v chladu.

1 komentář:

  1. zrovna nedávno jsem se zmiňovala, že mám od mamky nasušená rajčata a jsou teda neskutečně dobrá, ale vůbec sem se jí neptala na délku sušení, což mě překvapuje, že by to bylo tak zdlouhavé, protože ona tam nechala i tu dužinu...já ty v oleji právě moc nemusím, ale tahle domácí sušená jsou skvělá!

    OdpovědětVymazat