pondělí 7. října 2013

Nepečený kokosovo - limetkový cheescake

V poslední době jsem docela často brouzdala po různých stránkách zaměřených na raw stravu a zaujaly mě jejich sladké koláče, cheescaky apod. Tak jsem se rozhodla něco nového vyzkoušet. Našla jsem různé recepty na korpus, různé náplně. Trošku si s tím pohrála a vznikl tento recept. Nevim, jestli všechny použité potraviny splňují zásady raw(syrové) stravy. Raději bych ho nazvala tedy nepečeným cheescakem. Určitě bych chtěla zkusit zase nějakou jinou nepečenou variaci, ale nejdřív si počkám, až budeme mít vlašské ořechy, protože tenhle koláč není zrovna nejlevnější záležitost. S přípravou už začněte den předem, kdy si namočíte ořechy. Na jak dlouho, to si přečtete v odkazu níže. Vy máte zkušenosti s raw stravou?

Potřebujeme na korpus:
2,5 malého hrnku mletých ořechů (já použila mandle a lískové)
1 hrnek sluneč.semínek
šťáva z jednoho pomeranče
8 datlí
trochu kokos. oleje
strouhaný kokos (podle potřeby)
Potřebujeme na náplň:
2 malé hrnky rozmixovaného(rozemletého) kešu
1/4 malého hrnku kokos. oleje
1/4 agávového sirupu nebo medu(můžete i trochu víc, já moc nesladím)
šťáva ze 2 limetek
1 kelímek kokosového mléka(dát den předem do lednice, aby více ztuhlo)
1 - 2 hrnky strouhaného kokosu


Postup na korpus:
Různé druhy ořechů nejdříve namočíme ve vodě. Jak dlouho jaký druh předtím máčet, naleznete zde. Ořechy pak propláchneme, umeleme nebo rozmixujeme. Já si rozmixovala mandle, lísk. ořechy, sluneč. semínka. Do rozemletých ořechů jsem přidala šťávu z jednoho pomeranče, datle a znovu rozmixovala. Směs by měla tvořit hutnější těsto. Přidáme pár lžic tekutého kokos.oleje a podle konzistence můžeme dosypat trochu strouhaného kokosu. Výsledné těsto natlačíme do formy a dáme na několik hodin do ledničky. Mezitím si namočíme kešu na 2 až 3h.
Postup na náplň:
Kešu rozmixujeme, přidáme agávový sirup, šťávu z limetek, tekutý kokos. olej(v ledničce pak ztuhne), 1 kelímek kokosového mléka a strouhaný kokos, ten podle potřeby můžeme dosypat. Směs by měla být taková kašovitá. Nalejeme jí na korpus a necháme pořádně ztuhnout den v ledničce.Ozdobíme kokos. plátky nebo limetkou.

4 komentáře: