sobota 16. listopadu 2013

Mini avokádový cheescake

Avokádo už používám celkem běžně, zkoušela jsem ho do různých pomazánek, nahrazovala jím máslo při pečení. Ale abych z něj vytvořila cheescake jsem furt odkládala. Myslela jsem si, že ta chuť avokáda tam bude dost výrazná a bude to hnusné. Tak jsem pátrala po raw blozích a našla, že je dobré ho namixovat s kešu ve stejném poměru nebo dát i větší podíl kešu než avokáda. Já jsem pro větší množství kešu, ale asi zkoušejte, co bude vyhovovat vám. Je to zvláštní chuť, ale zvláštně dobrá:) A teď už na recept.


Suroviny na cca 6 až 8 muffinových formiček:
Korpus:
3/4 až šálek rozmixovaných oříšků(lze namíchat se strouhaným kokosem)
8 datlí
vymačkaná šťáva z půlky pomeranče
kokosový olej podle potřeby

Na náplň:
1 avokádo
1,5 - 2 šálky kešu
vymačkaná šťáva z druhé půlky pomeranče
5 lžic kokosového oleje
vanilkový extrakt
troška soli
5 lžic medu nebo agávového sirupu

Postup:
Na korpus jsem použila vlašské ořechy, které jsem před rozmixováním na 4h namočila. Společně rozmixujeme ořechy, datle a přidáme šťávu z půlky pomeranče a trochu kokosového oleje. Vytvořenou směs rozdělíme do formiček a dáme do ledničky.
Mezitím si připravíme směs na plnění. Kešu ořechy je taky lepší před rozmixováním namočit tak na 2h. Pak přidáme avokádo, kokosový olej a zbylou šťávu z pomeranče a trošku soli. A vše rozmixujeme dohladka, dosladíme podle chuti a vrstvíme na korpus. Kokosového oleje můžete přidat i víc, bude vám to pak lépe držet pohromadě.
Formičky jsem dala na pár hodin do mrazáku, aby se líp vyklápěly a ozdobila borůvkami s medem.

2 komentáře:

  1. Hrozně mě lákají raw dezerty:) takže chystám raw cukroví:)
    Avokádo mám nejradši naslano v guacamole, mňam:)

    OdpovědětVymazat
  2. mnáám cheesecake môžem a tento vyzerá zaujímavo :)

    OdpovědětVymazat