čtvrtek 23. srpna 2012

Pečená červená řepa

Jestli jsem v dětství nesnášela nějaká jídla, tak to byla držková polévka a nakládaná červená řepa, kterou jsem pravidelně doma i u babiček dostávala jako bonus k hlavnímu chodu, a na kterou jsem si brzy vytvořila averzi. Držkovou polévku jsem jíst nezačala, pořád mám v sobě nějak zafixováno, že ty držky fakt nedám. Naučila jsem se ale jíst falešnou držkovou z hlívy ústřičné a tu můžu jedině doporučit. A taky jsem se rozhodla, že na řepu nebudu tak přísná a dám jí ještě jednu šanci.
A na doporučení jsem si ji zkusila upéct a překvapivě musim říct, že mi to chutnalo.

Suroviny:
3 menší červené řepy
2-3 větvičky rozmarýnu
olivový olej
hrubozrnná sůl
pepř
česnek
Postup:
Nejprve si připravíme alobal, na který vyskládáme neoloupanou řepu,pokapeme olivovým olejem, přidáme větvičky rozmarýnu, 2 stroužky česneku, osolíme a opepříme. A dáme péct na cca 1,5 až 2h při 180°C.
Jestli je řepa dost měkká poznáte, když vám půjde krásně propíchnout špejlí.
Až řepa trochu vychladne, tak ji oloupejte a nakrájejte na plátky. Můžete jí jíst teplou i studenou. Mně možná víc chutnala ta teplejší. Nakrájenou řepu jsem už neochucovala, byla dost násákla bylinkami z alobalu. Ale můžete přidat ještě pepř, sůl a pokapat olivovým olejem nebo zkusit nějaký dresink.
Dobrou chuť a doufám, že řepa přesvědčí i vás!

Žádné komentáře:

Okomentovat